وکیل دعاوی بانکی در کرج

وکیل دعاوی بانکی در کرج⚖️

وکیل دعاوی بانکی در کرج

وکیل بانکی در کرج، یکی از دغدغه های کاربران برای یافتن وکیل بانکی با تجربه و آگاه به مسائل بانکی می باشد که ما اکنون قصد داریم تا به افرادی که نیاز به وکیل بانکی در کرج دارند راهنمایی لازم را ارائه دهیم. به طور کلی در صورتی که در موضوع یا موضوعاتی که مربوط به اقدامات و تصمیمات بانک و یا موسسه مالی و اعتباری باشد و به نوعی به بانک ارتباط داشته و حداقل یک طرف دعوی، بانک باشد به آن دعاوی، دعاوی بانکی می گویند و وکیلی که متخصص در این نوع دعاوی باشد و به تمام فنون و ریزه کاری های مسائل و موضوعات بانکی آگاهی داشته باشد وکیل بانکی تلقی می شود.

وکیل بانکی چیست؟

حقیقت این است که وکیل بانکی کسی است که باید به مبانی حقوقی و فقهی بانکداری آشنا بوده و کلیه عملیات بانکی را از ریشه و اساس بداند و به تمامی قوانین، آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستور العمل های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و نیز کنوانسیون ها و مقررات متحد الشکل بین المللی آگاهی داشته باشد.

وکیل بانکی چیست؟

وکیل بانکی چیست؟

همچنین نوع مسائل و موضوعات بانکی اقتضا دارد تا شخصی که در زمینه حقوق بانکی و دعاوی بانکی می خواهد فعالیت نماید حتما باید در سیستم بانکی سابقه حضور و کسب تجربه داشته و ریزه کاری ها و نقاط قوت و ضعف آن ها را لمس و درک نموده باشد در غیر این صورت، در بسیاری از دعاوی بانکی قدرت درک و دفاع از مسائل را به خوبی نخواهد داشت.

درخواست وکیل بانکی در کرج

اگر شما و یا کسب و کارتون نیاز به یک وکیل بانکی در کرج دارید، اصلا نگران نباشید وکیل بانکی نرگس صفرزاده همراه شما کاربران عزیز می باشد، شما می توانید برای درخواست وکالت فرم زیر را پر کنید تا ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

    وکیل بانکی در کرج

     در صورت بروز مشکل درزمان اخذ وام و تسهیلات و هرگونه خدمات ارزی که از سوی بانکها ارائه و انجام می گردند و یا حتی مشکلات و دعاوی مطرح شده پس از اخذ این خدمات حتما و الزاما می بایست از مشورت یک وکیل بانکی در کرج که متخصص در انواع مسائل بانکی باشد بهره گرفت و حتی باید گفت که بدون دخالت یک وکیل بانکی در کرج که آگاه به کلیه قوانین و بخشنامه های بانک مرکزی باشد امکان طرح صحیح دعوی و اخذ حکم به نفع خود را نخواهید داشت.

    وکیل بانکی در کرج

    وکیل بانکی در کرج

    وکیل بانکی در کرج چه وظیفه ای دارد؟

    وکیل بانکی در کرج با اطلاعات و تجربه های عملی و اجرایی خود در زمینه مسائل بانکی و پولی و داشتن تخصص و تسلط به مبانی و فن دفاع در دعاوی بانکی به صورت تخصصی به دفاع از بانکها و یا مشتریان بانکها در انواع مراجع تخصصی بانکی و محاکم حقوقی و کیفری و اداری می پردازد. بعضی از انواع دعاوی بانکی مرتبط با این حوزه عبارت اند از:

    دعوی مطالبه طلب

    این دعوی معمولا و در اکثر موارد از طرف بانکها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح می گردد. این اشخاص همان اشخاصی هستند که جهت اخذ وام و تسهیلات قبلا به بانک مراجعه نموده و درخواست داده اند و پس از اخذ تسهیلات، نسبت به بازپرداخت تمامی آن و یا قسمتی از آن اقدام نکرده اند. در این حالت، بانک مجبور به ارسال اخطاریه شده و در نهایت بر روی تضامین اخذ شده که بسته به نوع و مبلغ تسهیلات می تواند از نوع وثایق نقدی و غیر نقدی (وثیقه ملکی) و یا اسناد تجاری (چک و سفته) باشد اقدام حقوقی و طرح دعوی مطالبه وجه و طلب خود را می نماید. این دعوی با مشورت و دخالت وکیل بانکی به صورت صحیح و اصولی قابل طرح و دفاع و اخذ حکم می باشد.
     

    صدور اجراییه بر روی سند رهنی بانک

    در بسیاری از پرونده های تسهیلاتی، بانک بسته به مبلغ تسهیلات و یا عدم امکان معرفی ضامن معتبر از سوی شخص متقاضی تسهیلات، از وی وثیقه ملکی اخذ می نماید. این وثیقه ملکی پس از ارزیابی قیمت و تناسب آن با مبلغ وام، طی تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی که به آن اصطلاحا سند رهنی می گویند به عنوان تضمین در رهن بانک قرار می گیرد.
    مزیت تنظیم سند رهنی برای بانک از این طریق، امکان صدور اجراییه از طریق واحد اجرای اسناد رسمی ادارات ثبت و بدون مراجعه به دادگاه و پرداخت هزینه بسیار کمتر بوده که در نهایت با برگزاری مزایده و فروش ملک در کوتاه ترین زمان، به وصول مطالبات بانک منتهی می گردد.
     

    دعوی فک رهن

    یکی از متداول ترین دعاوی در حوزه دعاوی حقوقی و نیز بانکی، دعوی الزام به فک رهن است. این دعوی زمانی مطرح می شود که شخص برای اخذ تسهیلات از بانک، به عنوان وثیقه، مال غیرمنقول (املاک مسکونی یا تجاری) و یا حتی مال منقول خود را در رهن بانک قرار داده باشد.
    وقتی که تسهیلات گیرنده کل مانده تسهیلات را تسویه کند در این جا بانک باید آن وثیقه را فک رهن نماید و اگر به دلایلی از جمله وجود سایر تعهدات مستقیم (داشتن وام دیگر با وثیقه جداگانه در همان بانک) یا وجود تعهدات غیر مستقیم (ضامن وام شخص دیگری در همان بانک باشد) از فک رهن خودداری نماید، نهایتا شخص مجبور به طرح دعوی حقوقی علیه بانک تحت عنوان الزام به فک رهن می گردد. این دعوی با مشورت و دخالت وکیل بانکی به صورت صحیح و اصولی قابل طرح و دفاع و اخذ حکم می باشد.

    دعوی استرداد وثایق و تضامین

    این دعوی زمانی است که بانک علیرغم تسویه بدهی مشتری، از عودت اسناد تجاری اخذ شده (چک و سفته) در زمان اعطای تسهیلات خودداری نماید. این دعوی با مشورت و دخالت وکیل بانکی به صورت صحیح و اصولی قابل طرح و دفاع و اخذ حکم می باشد.

    دعوی مطالبه اضافه مبالغ دریافتی از بانک

    در هر جا که شخص وام گیرنده متوجه شود بانک در محاسبات خود مبلغی اضافه و بلاوجه از وی اخذ نموده است می تواند اقدام به طرح دعوی حقوقی علیه بانک نماید. این مبلغ اضافه می تواند ناشی از محاسبه وام با نرخ سودی بالاتر از مصوبات بانک مرکزی بوده و یا می تواند ناشی از استمهال تسهیلات بر خلاف ضوابط بانک مرکزی و دریافت سود و وجه التزام های مرکب باشد. این دعوی به جهت تخصصی بودن نیاز به مشورت و استفاده از وکیل بانکی دارد تا  به صورت صحیح و اصولی قابل طرح و دفاع باشد.

    دعوی ابطال شرط ضمن عقد

    این دعوی زمانی مطرح می شود که بانک در قرارداد تسهیلاتی شرط یا شروطی را می گنجاند که بر خلاف قوانین پولی و بانکی و بخشنامه های بانک مرکزی به عنوان مرجع ناظر بر بانکها است. با توجه به اینکه قوانین بانکی از جمله قواعد آمره محسوب می شوند و در رای وحدت رویه 794 دیوان عالی کشور نیز به این نکته تاکید شده است لذا بانکها حق ندارند با مشتریان خود به دلخواه شرایطی را تنظیم و قرارداد اعطای تسهیلات منعقد نمایند.
    درج هر شرطی در قرارداد بانکی، که بر خلاف قوانین آمره باشد باطل و بلا اثر است. البته باید گفت که این نوع شرط از نوع شروط مبطل قرارداد نیست و فقط خود شرط تا حدی که مغایر با قوانین باشد باطل خواهد شد. این دعوی نیز به جهت تخصصی بودن و لزوم تسلط به کلیه بخشنامه های بانکی نیاز به مشورت و استفاده از وکیل بانکی دارد تا  به صورت صحیح و اصولی قابل طرح و دفاع باشد.

    دعوی بطلان عقود بانکی

    یکی دیگر از دعاوی پرکاربرد و دارای فراوانی زیاد در دادگاههای حقوقی که از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری طرح و اقامه می گردد دعوی بطلان عقود بانکی خصوصا عقود مشارکتی است اعم از اینکه عقد مشارکت مدنی باشد یا مضاربه و مساقات و مزارعه.
    جهاتی که می توان چنین دعوایی با خواسته ابطال عقد مشارکت مدنی مطرح نمود می تواند به جهت صوری بودن عقد، به جهت تعیین سود معین و ربوی از ابتدا در عقد،به جهت عدم تحقق قصد انشا در تنظیم عقد، به جهت عدم تعیین سهم الشرکه هر یک از طرفین، به جهت عدم تعیین موضوع عقد مشارکت، به جهت عدم تعیین میزان سهم سود هر یک از طرفین، و بسیاری جهات دیگر می باشد.
    یکی از آفت هایی که بانکها به آن آلوده شده اند، تعیین سود مشخص و معین برای عقود مشارکتی است چرا که با این کار بانک می تواند با حیله های شرعی، سود مورد نظر خود را از مشتری دریافت نماید و البته ماهیت عقد در واقع ربوی و غیر شرعی می شود.

    دعوی ابطال اجراییه یا همان ابطال دستور اجرا

    بانک ها در به اجرا گذاشتن چک، اسناد رهنی و قراردادهای داخلی خود این اختیار را دارند که در جهت وصول مطالبات خود به واحد اجرای اسناد رسمی اداره ثبت و یا دادگاه حقوقی مراجعه نمایند. در خصوص چک می توانند به صورت مستقیم به اجرای ثبت و یا به دادگاه حقوقی طبق ماده 23 جدید قانون صدور چک مراجعه و درخواست اجراییه مستقیم نمایند.
    حال اگر بدهکار به دستور اجرا معترض باشد باید دادخواست ابطال دستور اجرا را به دادگاه تقدیم کند و اگر به نحوه عملیات اجرایی شکایت داشته باشد باید به واحد اجرای ثبت مراجعه و اعتراض به رئیس ثبت تقدیم نماید.
    غیر از موارد بالا دعاوی بانکی دیگری نیز وجود دارند از جمله مطالبه وجه چک و سفته از سوی بانک علیه وام گیرنده و ضامن، خلع ید از ملک انتقال یافته به نام بانک، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف تسهیلات گیرنده بر ملکی که به نام بانک شده است و نیز دعاوی مربوط به رفع تعهدات در حواله های ارزی صادره و اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه های بانکی.

    وکیل بانکی در کرج چه وظیفه ای دارد؟

    وکیل بانکی در کرج چه وظیفه ای دارد؟

    وکیل بانکی در کرج

     در صورت بروز مشکل درزمان اخذ وام و تسهیلات و هرگونه خدمات ارزی که از سوی بانکها ارائه و انجام می گردند و یا حتی مشکلات و دعاوی مطرح شده پس از اخذ این خدمات حتما و الزاما می بایست از مشورت یک وکیل بانکی در کرج که متخصص در انواع مسائل بانکی باشد بهره گرفت و حتی باید گفت که بدون دخالت یک وکیل بانکی در کرج که آگاه به کلیه قوانین و بخشنامه های بانک مرکزی باشد امکان طرح صحیح دعوی و اخذ حکم به نفع خود را نخواهید داشت.

    وکیل بانکی در کرج

    وکیل بانکی در کرج

    وکیل بانکی نرگس صفرزاده

    همانطور که گفتیم پرونده های بانکی دارای پیچیدگی های زیاد و نکته های فنی و تخصصی زیادی می باشند که حتما و بدون تردید می بایست از طریق یک وکیل بانکی متخصص در کرج و با تجربه طرح و دفاع شوند. وکیل بانکی نرگس صفرزاده با 17 سال سابقه وکالت در حوزه های مختلف و  ده سال سابقه کار تخصصی و مشاوره حقوقی در  وکیل بانکی در تهران که حوزه های مختلف حقوق بانکی می باشد، به راحتی می تواند در این زمینه دفاع و طرح دعوی نموده و یا به اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی در این حوزه مشاوره دهند

    نرگس صفرزاده

    نرگس صفرزاده

    موسس مجموعه نیکو وکیل، وکیل پایه یک دادگستری، با بیش از 20 سال سابقه وکالت در زمینه دعاوی بانکی ، تجاری و...

    کانال های آموزشی ما

    مقاله های برتر

    نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

    نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی وکیل ملکی یا وکیل ثبتی، که در جامعه به آن مشهور است، تخصص خاصی در حقوق

    مشاهده
    تأثیر فناوری بلاکچین بر حقوق بانکی و امنیت مالی

    تأثیر فناوری بلاکچین بر حقوق بانکی و امنیت مالی تقریباً دو دهه از ظهور ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می‌گذرد، که بهتأثیر فناوری بلاکچین

    مشاهده
    بررسی چالش‌ های حقوقیِ داوری

    بررسی چالش‌های حقوقیِ داوری در قراردادهای بین‌المللی داوری به عنوان یکی از روش‌های حل و فصل اختلافات، جایگاه ویژه‌ای در قراردادهای بین‌المللی دارد. با وجود

    مشاهده

     

    وکیل دعاوی بانکی در کرج⚖️

      شبکه های مجازی ما