درخواست وکیل ارزی

درخواست وکیل ارزی {مشاوره رایگان} + تخفیف ویژه

درخواست وکیل خانم

فهرست مطالب

5
(3)

وکیل ارزی چیست

ممکن است این سؤال برای شما به وجود آید که وکیل ارزی چه کسی است؟ پاسخ ساده است! وکیل ارزی به کسی گفته می‌شود که علاوه بر داشتن دانش و تحصیلات حقوقی، در زمینه‌های متعددی اعم از بازرگانی، امور بانکی، صادرات و واردات، گمرک و تجارت بین الملل تخصص کافی دارد و با داشتن پروانه وکالت می تواند در دادگاههای مختلف دفاع نماید. وکیل ارزی دارای مطالعات و دانش کافی در حوزه‌ها و قوانین و مقررات مربوط به دعاوی ارزی است.

به این نکته توجه داشته باشید وکیل ارزی باید به صورت کامل و دقیق با قوانین و مقررات مربوط به گمرک و بازرگانی آشنایی داشته باشد تا بتواند مسائل مربوط به دعاوی ارزی را به راحتی برطرف کند. در نتیجه در خصوص دعاوی ارزی انتخاب بهترین وکیل در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است به سراغ افرادی بروید که دانش حقوقی کافی در این زمینه را داشته باشند و بتوانند با تجربه بالا از موکل خود دفاع کنند.

وکیل ارزی چیست

در چه زمانی باید به وکیل ارزی مراجعه کرد؟

در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در زمینه واردات و صادرات، معاملات و مبادلات ارزی فعالیت دارید و احتمال در خطر بودن سرمایه شما می رود باید به سرعت به سراغ بهترین وکیل ارزی بروید. بهتر است در این راه به سراغ متخصصین بروید تا با تجربه بالای خود مشکل شما را حل کنند و از بروز هر نوع ضرر و زیان احتمالی نیز جلوگیری کنند.

جرایم مرتبط با قوانین ارزی چیست؟

برخی از اصلی‌ترین جرایم مربوط به قوانین ارزی به شرح زیر هستند که وکیل ارزی باید بتواند از پس تمامی آن‌ها برآید:

جریمه‌های مرتبط با خرید و فروش ارز به صورت غیر مجاز

در چنین حالتی شما باید خرید و فروش را در سیستم‌های صرافی و بانکی مجاز انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید قاچاق کالا و یا حتی ارز به مبلغ زیر یک میلیون تومان توسط دولت پیگیری خواهد شد و علاوه بر پرداخت جریمه نقدی سنگین توسط متهم، کالا و یا ارز توسط دولت ضبط می‌شود و محکومیت های سنگین کیفری نیز در بر دارد.

جریمه‌های نگهداری ارز

از دیگر جرائم ارزی می‌توان به نگهداری ارز اشاره کرد. به صورت کلی شما می‌توانید تا مبلغ ده هزار یورو را نگهداری کنید. در صورتی که مبلغ شما بالاتر از این مقدار باشد باید الزامات قانونی مندرج در بخشنامه های بانک مرکزی و قوانین ارزی را رعایت کنید.

از دیگر جرائم موجود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که شما برای خرید و فروش ارز به سراغ افرادی به غیر از مؤسسه‌های دارای مجوز بانک مرکزی بروید این امر جرم به شمار می‌رود.
  • در صورتی که مسافر بیش از پنج هزار یورو را وارد کشور کند باید اظهار به گمرک انجام دهد.
  • در صوتی که ارز بدون تشریفات قانونی خارج شود و یا از مسیرهای غیر مجاز پیش برود قاچاق ارز به شمار می‌رود.

افرادی که قاچاق ارز انجام داده‌اند می‌توانند از خدمات وکیل ارزی کمک بگیرند.

جرایم مرتبط با قوانین ارزی چیست؟

انواع ارز در کشور

برخی از اصلی‌ترین ارزهای که در کشور ما وجود دارد عبارت‌اند از:

ارز دولتی

این ارز توسط دولت و با نرخ دولتی با استفاده از بانک‌ها به فروش می‌رسد.

ارز دانشجویی

این ارز توسط دولت برای دانشجویان با هدف تأمین مخارج آن‌ها در خارج از کشور تعیین شده است.

ارز تهاتری

این دسته از ارزها در قراردادهای پایاپای استفاده می‌شوند.

ارز مبادله‌ای

این نوع از ارزها در معامله‌های ارزی در واردات کالاها استفاده می‌شود.

ارز یوزانس

این دسته از ارزها معمولاً بعد از دریافت کالا حواله خواهد شد.

ارز شناور

این نوع از ارز نرخ ارزی ثابتی نخواهد داشت و با توجه به عرضه و تقاضای آن در بازار تعیین می‌شود.

وظایف وکیل ارزی چیست؟

در صورتی که شما نیز درگیر مسائل متنوع ارزی شده‌اید به سراغ استفاده از خدمات وکیل ارزی بروید. حال ممکن است با این سؤال رو به رو شوید که وظایف اصلی وکیل ارزی چیست؟ پاسخ این سؤال به شرح زیر است:

تنظیم قرارداد

یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که در وظایف وکیل ارزی قرار گرفته است، بررسی قراردادهایی است که در آن ارز رد و بدل می‌شود. این دسته از وکلا معمولاً برای مجموعه‌ها و شرکت‌های صادرات و واردات مشغول به کار هستند.

نظارت

وکیل ارزی با داشتن تسلط کافی بر روی قوانین ارزی باید بر روی فرایند کسب و کار نظارت کامل داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که موکل وی قصد وارد کردن ارز خارجی به کشور را دارد باید بداند که برای مبلغ بالای ده هزار یورو باید مراتب را اعلام نماید.

وکالت و نمایندگی حقوقی

از دیگر وظایف اصلی وکیل ارزی می‌توان به وکالت در دعاوی‌های متنوع اشاره کرد. در این حالت وکیل باید به خوبی با تمامی جرایمی که در بخش مبادلات ارزی وجود دارد آشنایی کامل داشته باشد. علاوه بر این موضوع وکیل متخصص باید به خوبی با تمامی محدودیت های ارزی آشنایی داشته باشد. در این راه وکیل می‌تواند با تکیه بر مقررات موجود در کشور به سراغ رفع تعهدات وارداتی و یا کاهش جرایم برود.

درخواست وکیل در مهرویلا کرج بیشتر بخوانید: درخواست وکیل در مهرویلا کرج + مشاوره رایگان

وظایف وکیل ارزی چیست؟

مشاوره

در صورتی که شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که در یکی از حوزه‌های واردات و صادرات، خرید و فروش ارزهای متنوع، سرمایه گذاری و… فعالیت دارید می‌توانید از خدمات مشاوره وکیل ارزی استفاده کنید.

رفع تعهد ارزی

بخش بسیار مهم و عظیمی از قوانین ارزی مربوط به صادرات و واردات کالا به کشور می‌شود. یکی از همین قوانین در خصوص رفع تعهد ارزی می‌باشد. در این حالت فردی که اقدام به وارد کردن کالا به کشور زده است باید برای ترخیص آن از گمرک ظرف مهلت های قانونی اقدام کند، در غیر از این صورت متعهد ارزی تلقی خواهد شد. وکیل رفع تعهد ارزی باید با تمامی شیوه‌های اثبات ورود کالا، محدوده های ایفای تعهد ورود کالا، مهلت و… به خوبی آشنایی داشته باشد. علاوه بر این موضوع وکیل باید به صورت حرفه‌ای تمامی روش‌های ایفای تعهد ارزی را نیز بشناسد تا بتواند این نوع از دعاوی‌ها را به خوبی پیش ببرد.

وکیل ارزی بانکی در تهران

وکیل ارزی بانکی نقش بسیار مهمی در خصوص دعاوی مرتبط با امور ارزی دارد. زیرا این دسته از دعاوی معمولاً از جانب بانک‌ها صورت می‌گیرد در جهت حفظ حقوق منافع بانک و اجرای قوانین و مقررات مربوط به ارزها صورت می‌گیرد. به این نکته توجه داشته باشید وکیل ارزی بانکی در حقیقت مسئول نمایندگی بانک در دادگاه و ارائه دفاع مؤثر در برابر ادعا و اقدامات حقوقی مختلف می‌باشد. برخی از اصلی‌ترین وظایف وکیل بانکی در تهران به شرح زیر می‌باشد:

نمایندگی بانک در دادگاه

همان طور که گفته شد این وکیل مسئول نمایندگی بانک در دادگاه می‌باشد. وی باید در تمامی جلسات دادگاه دفاع‌های مؤثری را ارائه دهد و از منافع بانک به بهترین شکل ممکن محافظت کند.

ارائه دفاع مؤثر

وکیل ارزی باید بتواند دفاع‌های متنوع و مؤثری را در خصوص ادعاها و اقدامات حقوقی متنوع در خصوص امور ارزی مطرح شده است ارائه دهد. در این راه وی باید سعی داشته باشد که به نفع بانک اقدام کند.

وکیل ارزی بانکی در تهران

تجربه در حوزه ارز

به این نکته توجه داشته باشید وکیل ارزی بانکی باید تجربه کافی در زمینه دعاوی ارزی داشته باشد و باید به خوبی با تمامی قوانین و مقررات این راه آشنایی داشته باشد تا بتواند به خوبی و به بهترین شکل ممکن به موضوعات مطرح شده پاسخ دهد.

آشنایی با قوانین مربوط

وکیل ارزی بانکی باید با تمامی قوانین و مقررات موجود در امور ارزی آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل به طرفین موضوع دعوا کمک کند.

مزایای بهترین وکیل ارزی

برخی از اصلی‌ترین مزیت‌های بهره‌مندی از خدمات وکیل ارزی به شرح زیر می‌باشد:

  • سریع‌تر شدن روند دادرسی به پرونده ارزی
  • عدم نیاز به حضور موکل در جلسه های دادرسی و ارائه اطلاعات و گزارش های پیگیری پرونده به موکل
  • رازداری
  • جلوگیری از فاش شدن اطلاعات پرونده
  • پیگیری مراحل پرونده تا زمانی که به نتیجه دلخواه موکل برسد
  • اطلاع از آخرین قوانین وضع شده در خصوص ارز

نکات مهم قبل از انتخاب یک وکیل که باید به آن‌ها توجه داشته باشید

برخی از نکاتی که شما در هنگام انتخاب وکیل باید به آن‌ها دقت داشته باشید به شرح زیر هستند:

نکته اول

قبل از آن که وکیل ارزی خود را انتخاب کنید ابتدا وارد پروفایل وی در اینترنت و شبکه های اجتماعی متنوع شوید. شما با این کار به راحتی می‌توانید در کمترین زمان از نوع تخصص، میزان تحصیلات، پایه وکالتی، رضایت موکلین سابق، رزومه علمی و عملی وکیل و دوره های تخصصی گذرانده شده ی او اطلاع کسب کنید.

نکته دوم

در هنگام انتخاب وکیل ارزی به هیچ عنوان به تبلیغات و بزرگ‌نمایی‌ها توجه نداشته باشید و تنها با استفاده از سایت‌های معتبر به سراغ شناخت و انتخاب وکیل بروید.

نکته سوم

در هنگام انتخاب بهتر است جنسیت و سن وکیل را ملاک نگذارید. تنها فاکتور مهم، فقط تجربه، دانش و تخصص وکیل و آشنایی او با روال دادگاهها است، اما به صورت کلی باید این مورد را دانست، که وکلای سن بالا تقریبا تجربه و دانش بیشتری کسب کرده اند.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت نیکو وکیل به بررسی وکیل ارزی پرداختیم، اگر شما عزیزان نیاز به وکیل ارزی دارید، می‌توانید در همین مقاله نسبت به درخواست وکیل ارزی اقدام کنید، همچنین وکیل شما بهترین وکیل خانم در کرج است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
تماس تلفنی
ارسال پیام در واتساپ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست وکیل ارزی {مشاوره رایگان} + تخفیف ویژه

    شبکه های مجازی ما