وکیل مهریه در کرج

وکیل مهریه در کرج {مشاوره رایگان} + 21 درصد تخفیف

درخواست وکیل خانم
5
(3)

وکیل مهریه در کرج چیست

در این مقاله از سایت در مورد وکیل مهریه در کرج باید بگوییم، بعد از جاری شدن صیغه عقد ازدواج بین زوجین ، زن از حقوق ویژه‌ای برخوردار می‌شود که یکی از اصلی‌ترین این حقوق مهریه و یا همان صداق است. مهریه قبل از عقد، توسط زوجین و خانواده‌های آن‌ها تعیین می شود، سپس در سند ازدواج آن‌ها به ثبت می‌رسد. از آن پس زن در هر زمانی که بخواهد می‌تواند مهریه خود را مطالبه کند و مرد موظف است که آن را به صورت کامل پرداخت کند.

برای آن که بتوانید مهریه خود را دریافت کنید باید از وکیل مهریه در کرج کمک بگیرید تا حقوق شما ضایع نشود. وکلای دادگستری می‌توانند اطلاعات مفیدی را نسبت به حقوق و تکالیف زوجین در مورد مهریه در اختیار شما قرار دهند. در صورتی که شما نیازمند به مشاوره در زمینه مهریه هستید می‌توانید همین حالا از نیکو وکیل در این راه کمک بگیرید.

وکیل مهریه در کرج چیست

وظایف وکیل مهریه در کرج

وکیل مهریه در کرج دارای وظایف متعددی است که برخی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف وی به شرح زیر هستند:

مشاوره حقوقی

وکیل مهریه در کرج باید برای مراجعه کننده و یا موکل خود به صورت کامل مشاوره حقوقی ارائه دهد و وی را در خصوص حقوق و تعهدات در خصوص مهریه آگاه سازد. لازم به ذکر است در این راه وکیل باید با گذاشتن وقت و با دقت بسیار به تمامی سؤالات موکل پاسخ کامل بدهد.

نمایندگی موکل در دادگاه

بدون شک می‌دانیم که وکیل به عنوان نماینده موکل خود، در دادگاه حضور دارد و باید در تمامی مراحل قضایی پرونده را پیگیری کند. حضور موکل در تمامی دادگاه‌ها و مراحل متنوع آن امری ضروری نیست و بنابراین وکیل مهریه در کرج می‌تواند بدون اینکه موکل وی به دادگاه بیاید به بهترین شکل ممکن این مراحل را از طرف او پیگیری کند.

رویه دادگاه‌ها و ادارات اجرای ثبت بسیار پیچیده و سخت می‌باشد و افراد عادی توانایی انجام آن را ندارند و دچار سر درگمی می‌شوند. این در حالی است که وکیل پایه یک دادگستری با داشتن تجربه بسیار فراوان در این راه می‌تواند این رویه و فرایند پیچیده را به راحتی انجام دهد.

تدوین لوایح و دفاعیه های حقوقی

وکیل مهریه در کرج توانایی بالایی در تهیه تمامی اسناد حقوقی مربوط به مهریه اعم از توافق نامه های بین زوجین برای طلاق توافقی، تهیه متن وکالتهای طلاق، درخواست صدور اجرائیه  مهریه، توافقات مربوط به حضانت اطفال و… را دارد.

مذاکره و توافقات

در صورت نیاز، وکیل باید بتواند با طرف مقابل مذاکره تلفنی و حضوری داشته باشد و توافقات لازم را در راستای حل و فصل اختلاف بین طرفین انجام دهد. برای مثال بهترین روش در مرحله اول برای دریافت مهریه حل مسئله به صورت صلح آمیز توسط وکیل است که این امر به سود هر دو نفر بوده و باعث جلوگیری از تضییع حقوق طرفین و البته کوتاه کردن فرایند دادرسی های طولانی خواهد شد.

پیگیری پرونده

وکیل باید به خوبی پرونده مهریه را مورد بررسی قرار دهد و در تمامی مراحل قضایی، حقوق موکل را حفظ کند. بدون شک می‌دانیم که با داشتن بهترین وکیل در خصوص مهریه دیگر نیازی نیست که فرد شخصاً به سراغ مطالبه مهریه و یا پرداخت آن برود. داشتن وکیل مهریه در کرج چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها باعث کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی و دوری از محیط تنش زای دادگاهها و دادسراها می‌شود.

وظایف وکیل مهریه در کرج

مدارک و اطلاعات لازم برای اجرای مهریه توسط وکیل

برای اجرای مهریه توسط وکیل شما باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • اصل سند ازدواج و اگر ندارید می توانید از دفتر ازدواج رونوشت آن را تقاضا کنید.
  • اصل و یا تصویر مدارک هویتی
  • وکالت ‌نامه دادگستری
  • مشخصات اموال زوج

راه‌های وصول مهریه

برخی از روش‌های وصول مهریه توسط وکیل مهریه در کرج به شرح زیر می‌باشد:

ارسال اظهارنامه از سوی زن به شوهر

یکی از انواع اوراق چاپی در دادگستری اظهارنامه می‌باشد که دارای دو ستون اظهارکننده و مخاطب است. با این اظهارنامه، زن درخواست خود را در خصوص مطالبه مهریه می نویسد و بعد آن را از طریق دفاتر خدمات قضایی برای خوانده و یا همان زوج ارسال می کند.  بعد از آن اگر زوج هم مطلبی دارد باید به همین طریق در پاسخ به زن اظهارنامه ارسال نماید. اگر منجر به وصول یا پرداخت مهریه نشد سپس نوبت به اقدام قضایی و ثبتی می رسد.

از طریق اجرای ثبت

در صورتی که مرد تمکن مالی و توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد، اما پرداخت نکند و از آن فرار کند زوجه می‌تواند در اسرع وقت مهریه خود را به اجرا بگذارد. در صورتی که زن بتواند ظرف مدت 10 روز دارایی‌های شوهر را معرفی کند اداره اجرای ثبت می‌تواند فوراً آن‌ها را توقیف کند.

در صورتی که تنها دارایی مرد حقوق وی باشد و همسر دیگری نیز نداشته باشد تا یک چهارم از حقوق مرد بصورت ماهانه بابت مهریه برداشت می شود. این پروسه تا زمانی که مهریه به صورت کامل پرداخت شود ادامه داشته و در صورت ممنوع الخروجی تا پرداخت کل مهریه، مرد توانایی خارج شدن از کشور را نخواهد داشت.

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که مرد اموال دیگری به غیر از حقوق خود داشته باشد اجرای ثبت می‌تواند آن را توقیف و به مزایده و فروش برساند و مهریه خانم را به صورت کامل پرداخت کند.

از طریق دادگاه

در صورتی که در روش قبلی و پس از استعلام اموال منقول و غیرمنقول مرد مشخص شد که هیچ مالی ندارد ، زن به راحتی می‌تواند با بستن پرونده در اجرای ثبت، دادخواست حقوقی به دادگاه خانواده بدهد. دادگاه پس از رسیدگی به خواسته وی حکم پرداخت مهریه را صادر می‌کند. در این صورت مرد باید نسبت به زمان تعیین شده توسط دادگاه مهریه همسر خود را پرداخت کند.

در این جا اگر مرد فاقد اموال و دارایی کافی باشد می تواند ادعای اعسار (به معنی نداشتن توان پرداخت) مطرح نماید و اگر هم قبلا اموالی داشته که پس از اطلاع از درخواست مهریه، به دیگران منتقل کرده باشد مصداق فرار از دین می شود و جنبه کیفری هم علیه وی خواهد داشت.

وکیل تعهدات ارزی بیشتر بخوانید: وکیل تعهدات ارزی | مشاوره رایگان + آنلاین و حضوری

در چه شرایطی مهریه و یا نیمی از آن به زن تعلق نمی‌گیرد؟

مواردی هستند که با توجه به قانون هیچ مهریه‌ای به زن تعلق نخواهد گرفت. این موارد عبارت‌اند از:

  • در صورتی که مهریه در داخل عقد نامه تعیین نشده باشد و زوجه قبل از تعیین مهر و قبل از نزدیکی فوت کند مهریه به وی و یا ورثه وی تعلق نخواهد گرفت.
  • در صورتی که زوجه قبل از نزدیکی به سراغ طلاق برود تنها نیمی از مهریه به وی تعلق می‌گیرد.
  • در صورتی که عقد باطل باشد و نزدیکی صورت نگرفته باشد زن مستحق هیچ مهریه‌ای نمی‌شود.
  • در صورتی که عقد نکاح قبل از نزدیکی فسخ و منحل شود زن هیچ مهریه‌ای دریافت نمی‌کند.

در چه شرایطی مهریه و یا نیمی از آن به زن تعلق نمی‌گیرد؟

انواع صداق و مهریه از لحاظ نحوه دریافت

مهریه تنها در زمان طلاق تقاضا نمی‌شود و این تصور کاملاً اشتباه است. زن می‌تواند به راحتی در طول زندگی خود و حتی بعد از طلاق و یا بعد از فوت زوج آن را مطالبه کند.

به صورت کلی مهریه از لحاظ نحوه دریافت و چگونگی درخواست آن به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه این دو مورد را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد:

مهریه عندالاستطاعه

در این نوع مهریه زن پس از عقد مالک مهریه است ولی فقط زمانی می تواند آن را طلب کند که مرد توانایی پرداخت را داشته باشد و یا اموالی داشته باشد که بتوان از راه فروش آنها مهریه را وصول نمود.

به زبان ساده‌تر در این نوع از مهریه، زوجه باید اموالی را که شوهر دارد به دادگاه اعلام کند تا بتواند توقیف آن‌ها را انجام دهد و مهریه خود را دریافت نماید.

لازم به ذکر است حساب بانکی و حقوق شوهر نیز در این موارد قرار دارد. به این نکته توجه داشته باشید که زن نمی‌تواند قبل از اثبات تمکن مالی مرد نسبت به ممنوع الخروج کردن یا جلب او از طریق دادگاه اقدام کند. این امر چه در خصوص مطالبه مهریه از طریق دادگاه و چه از طریق اداره اجرای ثبت هیچ فرقی نخواهد داشت.

مهریه عند المطالبه

در این نوع مهریه زن به راحتی می‌تواند به محض خوانده شدن صیغه عقد هر زمان که بخواهد اقدام به مطالبه مهریه کند. در چنین مواردی مرد موظف است مهریه را به زن به صورت کامل پرداخت کند. تنها در صورتی که کار زوجین به طلاق برسد و زن باکره باشد مستحق نصف مهریه خواهد بود.

لازم به ذکر است مهریه با توجه به زمان تعیین آن نیز به دسته بندی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

مهر المسمی

مال معین و مشخصی است که زن و شوهر آن را توافق می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که طلاق بعد از نزدیکی باشد مرد موظف است کل مهر المسمی را پرداخت کند، اما قبل از نزدیکی ملزم به پرداخت نصف آن است.

مهر المثل

در صورتی که بر مقدار مهریه توافقی صورت نگرفته باشد و در عقدنامه ذکر نشده باشد مهریه با توجه به عرف و بر اساس وضعیت زوجه تعیین خواهد شد. این امر توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود.

مهر المتعه

در زمانی که مهریه تعیین نشده باشد و طلاق نیز قبل از نزدیکی صورت بگیرد مهر المتعه صورت می‌گیرد که میزان آن بر اساس وضعیت مالی مرد تعیین می شود.

ویژگی‌های بهترین وکیل مهریه در کرج

ویژگی‌هایی که وکیل مهریه در کرج حرفه‌ای و ماهر در خصوص مهریه باید داشته باشد عبارت‌اند از:

  • وکیل مهریه در کرج باید پرونده‌های مهریه را به صورت دقیق پیگیری و بررسی کند و همیشه در تلاش باشد تا حقوق موکل خود را به درستی بگیرد.
  • وکیل حرفه‌ای باید دانش و بینش لازم را در خصوص دفاع از موکل خود در دادگاه داشته و در عین حال تجربه کافی و تخصص کافی را در زمینه قوانین مربوطه به مهریه، ازدواج و طلاق را داشته باشد.
  • وکیل باید به صورت کامل به تمامی قوانین حقوقی در خصوص مهریه، ازدواج و حتی طلاق آشنایی داشته باشد تا بتواند مسائل را به درستی به دادگاه اعلام کند و آن را پیگیری کند.
  • بهترین وکیل مهریه در کرج باید تمامی مراحل ثبتی و اجرائیه اعم از صدور اجرائیه، اقدامات در خصوص مزایده، توقیف اموال توسط اداره ثبت و حتی دستگاه‌های قضایی را باید به خوبی بشناسد و تجربه کافی را در این خصوص داشته باشد.
  • وکیل حرفه‌ای باید سوابق موفقی در پرونده‌های مطالبه مهریه را داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت نیکو وکیل به بررسی وکیل مهریه در کرج پرداختیم، امیدواریم از این مقاله بسیار راضی بوده باشید، اگر شما قصد دارید پرونده مهریه خود را اجرا کنید و نیاز به یک وکیل خانم در کرج دارید، همین الان از همین صفحه با ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوره حقوقی در کرج هم به عنوان پاداش بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
تماس تلفنی
ارسال پیام در واتساپ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

وکیل مهریه در کرج {مشاوره رایگان} + 21 درصد تخفیف

    شبکه های مجازی ما