بانک داری هوشمند، به نفع به مشتریان در کارمزد های بانکی

به گزارش یک وکیل بانکی در تهران، به گفته دکتر یکتا اشرفی در دهمین همایش بانکداری الکترونیک، سیستم بانکداری نوین در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی و داده های موجود در بانک ها، آن را هوشمندتر کرده و خدمات متنوعی را به مشتریان واقعی و کسب و کارها ارائه دهد. وی همچنین تصریح کرد که هوش مصنوعی یکی از فناوری های مورد علاقه در صنعت بانکداری است.

در این زمینه، وی ادامه داد، توجه به داده ها، معماری، امنیت و کیفیت داده ها برای حاکمیت داده بسیار مهم است. بانک‌هایی که می‌خواهند به سمت هوشمندسازی پیشرفت کنند، باید از داده‌های سلامت برای تقویت راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بانک مرکزی با تصریح بر اینکه بانکداری هوشمند چیزی بیش از یک نماد تغییر در روندها و رویه های بانکی است، گفت: ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه از طریق همکاری ذینفعان برای گسترش زنجیره ارزش خدمات بانکی و مشتریان ضروری است.

بیشتر بخوانید: توسعه روابط پولی و بانکی تهران و مسکو

در عوض، به عنوان فرصتی برای افزایش بهره وری بانک و افزایش خدمات به مشتریان، دو حوزه ای که بانک مرکزی بیشتر روی آن متمرکز است، تلقی می شود.

ابزارهای هوشمند مبتنی بر تحولات دیجیتال و تعمیم این مفهوم در مورد بانکداری مبتنی بر مدیریت تجهیزات و تخصیص منابع در بازار پول و مجموعه ای از فعالیت ها در عملیات بانکی از جمله سیاست گذاری و برنامه ریزی و سازماندهی و پیاده سازی سیستم بانکی است. وی اقتصاد هوشمند را هنر تخصیص بهینه منابع توسط بازیگرانی مانند خانوارها، شرکت ها و دولت بر اساس هوشمندی تعریف کرد.

نرگس صفرزاده

نرگس صفرزاده

موسس مجموعه نیکو وکیل، وکیل پایه یک دادگستری، با بیش از 20 سال سابقه وکالت در زمینه دعاوی بانکی ، تجاری و...

کانال های آموزشی ما

مقاله های برتر

نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی وکیل ملکی یا وکیل ثبتی، که در جامعه به آن مشهور است، تخصص خاصی در حقوق

مشاهده
تأثیر فناوری بلاکچین بر حقوق بانکی و امنیت مالی

تأثیر فناوری بلاکچین بر حقوق بانکی و امنیت مالی تقریباً دو دهه از ظهور ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می‌گذرد، که بهتأثیر فناوری بلاکچین

مشاهده
بررسی چالش‌ های حقوقیِ داوری

بررسی چالش‌های حقوقیِ داوری در قراردادهای بین‌المللی داوری به عنوان یکی از روش‌های حل و فصل اختلافات، جایگاه ویژه‌ای در قراردادهای بین‌المللی دارد. با وجود

مشاهده
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

بانک داری هوشمند، به نفع به مشتریان در کارمزد های بانکی

    شبکه های مجازی ما