نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل ملکی یا وکیل ثبتی، که در جامعه به آن مشهور است، تخصص خاصی در حقوق ثبت، حقوق قراردادها، و مسائل مرتبط با املاک دارد. این تخصص به اندازه کافی مهم است زیرا در بسیاری از موارد، مسائل حقوقی مرتبط با قراردادها و ثبت، و همچنین جزییات فنی مربوط به ارائه دادخواست، نیاز به تنظیم سند رسمی دارد که باید توسط وکیل ماهری صورت گیرد. برای افرادی که دانش کافی در زمینه حقوق ندارند، اهمیت این موضوع بسیار واضح است: در دعاوی مرتبط با املاک، بدون مشاوره حقوقی و حضور یک وکیل ماهر، اقدامی قابل قبول نیست.

بنابراین، نقش وکیل در دعوای تنظیم سند رسمی و ارایه مشاوره در دعاوی ثبتی بسیار حیاتی است و می‌تواند نقش راهگشا و سازنده‌ای برای موفقیت در این نوع از دعاوی باشد.

هم چنین می توانید مقاله وکیل خانم در کرج را مطالعه کنید❤️

وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی خودرو 

در دعوای مربوط به الزام به تنظیم سند رسمی خودرو، اغلب به دلیل بد عهدی فروشنده در معاملات خودرو، اجرای تعهد به تنظیم سند رسمی خودروی فروخته شده به مشکل می‌خورد. این دعوا همانند دعوای مرتبط با الزام به تنظیم سند رسمی املاک، دارای جزئیات حقوقی ویژه‌ای است به همین دلیل، تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو باید توسط وکیل متخصص در امور ثبتی یا وکیل متخصص در امور قراردادها انجام شود.

وکیل متخصص در الزام به تنظیم سند رسمی خودرو و وکیل متخصص در الزام به تنظیم سند رسمی املاک باید دانش کافی درباره قوانین مربوط به قراردادها، اجرای احکام دعاوی، و همچنین آرای وحدت رویه در مورد این دسته از دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی را داشته باشند.

موانع الزام به تنظیم سند رسمی

به دلیل وجود موانعی، ارائه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی به دادگاه همواره ممکن نیست. حتی اگر حکمی به نفع خواهان صادر شود، این حکم به دلیل موانع، قابلیت اجرا نخواهد داشت.

از جمله این موانع می‌توان به در رهن بودن مورد معامله، بدهی به برخی ارگان‌ها مانند شهرداری و اداره‌ی امور مالیاتی، بازداشت ملک، عدم مالکیت فروشنده، و … اشاره کرد.

دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی | لایحه الزام به تنظیم سند رسمی

به دلیل شرایط متفاوتی که در هر پرونده وجود دارد، استفاده از لوایح از پیش تهیه شده برای دعاوی دیگر توصیه نمی شود؛ یکی از اشتباهات شایع در این زمینه، استفاده از متون آماده برای تنظیم دادخواست و لوایح است. افراد باید در نظر داشته باشند که شرایط هر پرونده می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و استفاده از قالب‌های آماده ممکن است به نتیجه درستی در پرونده منجر نگردد.

بررسی چالش‌ های حقوقیِ داوری بیشتر بخوانید: بررسی چالش‌ های حقوقیِ داوری در قراردادهای بین‌المللی

در نتیجه، تهیه لوایح و دادخواست‌های مختص که با توجه به شرایط خاص همان پرونده تهیه شده باشند، بسیار حیاتی است تا از ایجاد مشکلات در روند دادرسی جلوگیری شود.

الزام به تنظیم سند رسمی در مورد ملک‌های مشاع

هنگامی که یک ملک به صورت شراکتی یا مشاعی خریداری می‌شود و فروشنده به دلیل بد عهدی اقدام به تنظیم سند رسمی نمی‌کند، خریدار می‌تواند از دادگاه خواسته ای برای الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی ارائه دهد اما تنظیم دادخواست و تعیین درست خواندگان در این نوع دعاوی که فروشندگان متعدد و شریک هستند مستلزم دقت و تسلط به ریزه کاری های حقوقی و آئین دادرسی است.

وکیل متخصص در این زمینه باید دارای تسلط کافی به قوانین مالکیت مشاع و مقررات ثبتی نیز باشد.

دفاع در مقابل الزام به تنظیم سند رسمی:

بدون شک، هر طرف حق دفاع در برابر درخواست الزام به تنظیم سند رسمی را دارد. یکی از دفاع‌های ممکن در این مورد، وجود توافقات میان طرفین درباره تنظیم سند رسمی و شرایطی است که آن‌ها برای شرکت در دفتر اسناد رسمی در قرارداد تعیین کرده‌اند.

برای دفاع موثر در مقابل چنین درخواستی و پیدا کردن مواردی که قابل قبول در دادگاه باشد، حتماً باید با یک وکیل متخصص مشورت نمایید.

مشاوره با نیکو وکیل

نیکو وکیل با داشتن تجربه و تخصص چندین ساله در موضوعات ملکی و دادخواست های الزام به تنظیم سند می تواند به بهترین نحو راهنمای شما باشد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت نیکو وکیل، وقتی را برای مشاوره و ارجاع پرونده تعیین کنید.

نیکو وکیل با بهترین مشاوره حقوقی ، شما را در تعیین نقشه مسیر دادرسی راهنمایی می نماید و شما می توانید با خیال آسوده پرونده خود را به وکلای مجرب نیکو وکیل ارجاع نمایید. پس همین حالا درخواست مشاوره حقوقی در کرج را بدهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

نقش وکیل در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

    شبکه های مجازی ما