وکیل چک در کرج

وکیل چک در کرج {مشاوره رایگان} + تخفیف

درخواست وکیل خانم

فهرست مطالب

5
(3)

وکیل چک در کرج چیست؟

بدون شک تاکنون همه افراد حداقل یک بار با مسائل مربوط به چک سوال و یا دغدغه داشته‌ایم. فردی که می‌تواند در تمامی حوزه‌های قانونی در خصوص چک به شما کمک شایانی داشته باشد وکیل چک در کرج می‌باشد. وکیلی که در حوزه چک فعالیت دارد باید تمامی اطلاعات لازم در زمینه قوانین مربوطه به چک را داشته باشد و مسئولیت دفاع از موکل خود را در دعاوی مربوطه به چک را برعهده دارد.

وکیل چک در کرج باید مراجعین و موکلین خود را با نحوه استفاده از چک، حقوق و تعهدات مربوط به آن راهنمایی کند و در صورت نیاز آن‌ها را در دعاوی قضایی مربوط به چک همراهی نماید.

چک یکی از اسناد تجاری مهم به شمار می‌رود که برای تمامی افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به خصوص برای افراد تاجر و شرکتها . این اشخاص ممکن است با نگرانی‌های بسیاری مانند دریافت نکردن مبلغ مورد نظر در چک و… روبرو باشند. برای همین بسیاری از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که یک وکیل چک داشته باشند تا با اطمینان بیشتری معاملات خود را انجام دهند. این امر از ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری و از حقوق آن‌ها محافظت می‌کند و شانس دریافت وجه چک را بالا می برد.

وکیل چک در کرج چیست؟

وظایف وکیل چک در کرج

وکیل چک در کرج باید با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در طول سال‌ها در پرونده‌های متنوع به دست آورده بتواند شما را به درستی راهنمایی کند و در تمامی دادگاه‌ها و دعاوی همراه مناسبی برای شما باشد. شما با داشتن بهترین وکیل چک به راحتی می‌توانید روند وصول مبلغ چک (چه برای چک‌های ثبت نشده و یا حتی برگشتی) را در کمترین زمان ممکن میسر سازید. برخی از اصلی‌ترین وظایف یک وکیل چک موارد زیر است:

مشاوره حقوقی

وکیل چک در کرج باید بتواند مشاوره حقوقی در کرج و  تخصصی را با توجه به قوانین و مقررات مرتبط با چک ارائه دهد. در این راه وی باید روش‌ها و راهکارهای قانونی برای وصول چک و نحوه پیگیری حقوقی و کیفری را برای مخاطب خود روشن کند.

پیگیری وصول چک

وکیل چک باید بتواند وصول چک‌های برگشتی را از طریق مراجع قانونی اعم از دادگاه‌ها و ادارات اجرای ثبت اسناد پیگیری کند.

تنظیم و ارائه دادخواست

ارائه و تنظیم دادخواست‌های کیفری و حقوقی با توجه به قوانین مرتبط با چک در دادگاه و مراجع از دیگر وظایف یک وکیل چک می‌باشد.

ارائه دفاعیات

وکیل چک باید در جلسات دادرسی با ارائه دلایل و مستندات لازم، در حمایت از حقوق موکل تلاش کند.

مذاکره و میانجی‌گری

وکیل چک باید با طرف مقابل برای توافق و حل و فصل دوستانه مذاکره داشته باشد و اختلافات مربوطه به چک را بدون نیاز به دادرسی طولانی مدت حل کند.

تهیه و تنظیم اسناد حقوقی

از دیگر وظایف وکیل می‌توان به تهیه و تنظیم اسناد و لوایح حقوقی اشاره کرد. این اسناد می‌تواند اظهارنامه، دادخواست و لوایح و یا حتی توافقات بین طرفین باشد.

اجرای احکام دادگاه

وکیل باید با خوبی پیگیر اجرای احکام صادره از دادگاه باشد و با معرفی اموال محکوم علیه به سراغ توقیف اموال بدهکار و وصول مبلغ چک برود.

اطلاع‌ رسانی و به‌ روز رسانی موکل

وکیل چک در کرج باید آخرین اخبار و تغییرات قوانین چک را بداند و این اطلاعات را به موکل برساند و در خصوص روند پرونده با ارائه گزارش‌های دوره‌ای از پیشرفت کار موکل خود را مطلع نماید.

ارائه راهکارهای پیشگیرانه

وکیل چک در کرج باید تمامی راهکارهای پیشگیرانه را برای موکل خود در خصوص جلوگیری از بروز مشکلات مرتبط با چک ارائه دهد. از برخی از این راهنمایی‌ها می‌توان به نحوه صحیح تنظیم چک و برگشت زدن به موقع چک اشاره کرد.

وظایف وکیل چک در کرج

مدارک مورد نیاز برای طرح دعوای وصول چک

وکیل چک در کرج برای آن که بتواند وصول چک برگشتی را اقدام کند باید یک پروسه اداری و قضایی را پشت سر بگذارد. برای شکایت چک‌های برگشتی موارد زیر لازم است:

اصل یا لاشه چک برگشتی

به این نکته توجه داشته باشید این چک باید به عنوان یک مدرک اصلی در دادگاه ارائه داده شود.

گواهی عدم پرداخت چک

گواهی مورد نیاز باید از طریق بانک دریافت شود. این مدرک نشان دهنده علت عدم پرداخت مبلغ چک می‌باشد.

تنظیم دادخواست شکایت برای چک برگشتی

وکیل باید دادخواست را با بررسی‌های دقیق و کامل تنظیم کند. این دادخواست باید شامل تمامی اطلاعات و مستندات مرتبط با چک برگشتی ‌باشد.

درخواست وکیل در مهرویلا کرج بیشتر بخوانید: درخواست وکیل در مهرویلا کرج + مشاوره رایگان

در چه مواردی چک قابل شکایت کیفری نمی‌باشد؟

در یک سری شرایط در صورت برگشت چک، تعقیب جزائی و کیفری علیه صادرکننده قابل انجام نخواهد بود. مانند موارد زیر :

  • عدم مراجعه دارنده چک به بانک مورد نظر برای وصول وجه چک ظرف 6 ماه بعد از تاریخ چک
  • عدم درخواست دارنده برای تعقیب جزائی بعد از 6 ماه از برگشت چک
  • انتقال چک به نام شخص دیگر بعد از برگشت
  • فوت صادر کننده چک
  • پرداخت وجه چک به دارنده چک قبل از شکایت
  • در صورتی که شاکی قبل از شکایت، چک را به فرد دیگری واگذار کند.

در موارد دیگر نیز صادر کننده چک از نظر قانونی تعقیب کیفری نمیشود. این موارد شامل:

  • چک سفید امضا
  • وجود شرط وصول وجه در متن چک
  • قید شدن تضمینی و امانتی بودن چک

در مواردی که چک کیفری می باشد مسئولیت کیفری صرفاً به صادرکننده چک منوط می‌شود. وظیفه اصلی وکیل چک آن است که بتواند موکل خود را در تمامی این پروسه‌ها همراهی کند و تمامی موارد مرتبط با چک را برای موکل روشن کند.

راه های برگشت زدن چک

امروزه برای به دست آوردن مبلغ چک برگشتی روش‌های بسیار متنوعی وجود دارد. از این روش‌ها می‌توان به مراجعه به دادسرا و شکایت کیفری، مراجعه به دادگاه حقوقی و ارائه دادخواست حقوقی و مراجعه به اداره اجرای ثبت اشاره کرد.

شکایت کیفری برای وصول چک

تا 6 ماه بعد از تاریخ صدور چک دارنده میتواند به سراغ دریافت وجه چک برود. در صورتی که فرد در این مدت به بانک نرفته و گواهی برگشتی را دریافت نکند امکان پیگیری وصول چک از طریق شکایت کیفری وجود ندارد. همچنین بعد از دریافت گواهی عدم پرداخت، دارنده چک باید ظرف 6 ماه به دفتر خدمات قضایی مراجعه کند و با ارائه این گواهی شکایت کیفری خود را به ثبت برساند. به این نکته توجه داشته باشید برخی از چک ها قابلیت وصول از روش کیفری را نخواهند داشت که در بالا اشاره کردیم.

راه های برگشت زدن چک

اقدام حقوقی برای وصول چک

در این روش باید فرد مورد نظر دادخواست را به صورت کامل تکمیل کند و آن را به دفتر خدمات قضایی ارائه دهد. این فرم دادخواست شامل اطلاعات شخصی شما به عنوان خواهان و اطلاعات خوانده می‌باشد. بعد از ارسال این دادخواست به دادگاه و تعیین شعبه، دفتر دادگاه در صورت عدم نقص مدارک، یک نوبت رسیدگی برای پرونده شما تعیین خواهد کرد.

پس از صدور حکم محکومیت خوانده، وی 10 روز فرصت دارد که حکم را اجرا کند و بدهی خود را به صورت کامل پرداخت کند. در صورتی که فرد در این مدت بدهی خود را پرداخت نکند طلبکار به راحتی می‌تواند درخواست توقیف اموال را ارائه دهد.

مطالبه وجه چک از طریق اجرای ثبت

در این روش فرد باید گواهی عدم پرداخت را از بانک دریافت کند و با مراجعه به یک دفتر اسناد رسمی درخواست ارسال تقاضای صدور اجراییه چک به اداره ثبت اسناد مربوطه بدهد. پس از صدور اجرائیه چک برگشتی، این اجراییه به صادر کننده ابلاغ خواهد شد و وی 10 روز مهلت برای پرداخت وجه چک را خواهد داشت. در صورت عدم پرداخت مبلغ چک اموال صادر کننده به صورت کامل توقیف خواهد شد.

ویژگی‌های بهترین وکیل چک

وکیل چک برای آن که بتواند به نحو احسن از حقوق موکل خود در خصوص مسائل مرتبط با چک دفاع کند باید ویژگی‌های متنوعی داشته باشد. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

آگاهی از آخرین قوانین و مقررات چک

بهترین وکیل چک در کرج باید با تمامی قوانین و مقررات در این خصوص آشنایی کامل داشته باشد. این امر شامل قوانین تجارت، چک، اسناد تجاری و قوانین بانکی، دستور العمل ها و بخشنامه های بانک مرکزی می‌باشد.

فرایند قضایی

وکیل چک در کرج باید به خوبی با تمامی فرایندها و رویه های قضایی مرتبط با چک و نظریات قضات آشنایی داشته باشد.

استراتژی‌های دفاع

بهترین وکیل چک باید قادر باشد استراتژی‌های مناسبی را در خصوص طرح دعوا و دفاع از موکل خود در دادگاه داشته باشد.

مذاکره با طرف مقابل و صحبت در دادگاه

وکیل چک باید در خصوص مذاکره با طرف مقابل و ارائه پیشنهادهای متنوع و راه حل‌های تخصصی مهارت بالایی داشته باشد. علاوه بر این موضوع وی باید تجربه قوی در نحوه توضیح مسائل در دادگاه‌های مرتبط با مسائل چک داشته باشد.

چگونه بهترین وکیل دعاوی را پیدا کنیم؟

بهترین وکیل چک در کرج برای شما فردی است که تخصص دعاوی چک را داشته باشد. برای انتخاب بهترین وکیل در این راه باید شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  • در مرحله اول بهتر است رزومه و سوابق کاری وی را بررسی کنید.
  • طرز بیان و صحبت وکیل و اخلاق وی نکته مهم بعدی است.
  • هزینه مشاوره اولیه و سپس قبول وکالت پرونده شما از دیگر شرایطی است که باید مدنظر شما باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت نیکو وکیل، به معرفی کامل موضوع وکیل چک در کرج پرداختیم، اگر نیاز به یک وکیل معتبر دارید می‌توانید از وکیل خانم در کرج استفاده کنید و پرونده های حقوقی خود را به ما بسپارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
تماس تلفنی
ارسال پیام در واتساپ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

وکیل چک در کرج {مشاوره رایگان} + تخفیف

    شبکه های مجازی ما