وکیل ملکی در کرج

وکیل ملکی در کرج (مشاوره) + تماس تلفنی

درخواست وکیل خانم

فهرست مطالب

5
(1)

بررسی کلی وکیل ملکی در کرج

یکی از انواع وکالت‌های تخصصی در حوزه وکالت می‌توان به وکالت ملکی اشاره کرد که در زمینه مربوط به املاک و مستغلات انجام می‌شود. وکیل ملکی در کرج به فردی گفته می‌شود که با داشتن دانش کافی در این حوزه و تجربه مفید در زمینه حقوق ملکی با توجه به قوانین و مقررات موجود در اموری اعم از خرید و فروش، رهن و اجاره، دعاوی ملکی و… به موکل خود یاری می رساند.

وکیل ملکی در کرج در حقیقت یک تخصص حقوقی به شمار می‌رود که وکیل در این حوزه در مرحله اول باید با توجه به پرونده موکل خود مشاوره حقوقی را ارائه دهد و در مرحله دوم موکل خود را در خصوص حل و فصل پرونده راهنمایی کند. وکیل ملکی در کرج با تفسیر قوانین و مقررات حاکم بر املاک و اطلاعات مالی به افراد کمک می کند.

بررسی کلی وکیل ملکی در کرج

وکیل ملکی در کرج به چه کسی گفته میشود؟

بدون شک می‌دانیم که امروزه علم حقوق بیش از پیش کاربردی‌تر شده است و این علم روز به روز در حال گسترده‌تر شدن و تخصصی تر شدن می‌باشد. این علم به صورت کلی به چندین شاخه متنوع تقسیم بندی شده است که هر یک از این شاخه‌ها دارای وکلای مختص به خود است که مهارت و تجربه بالایی در آن به دست آورده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین و البته رایج‌ترین انواع دعاوی حقوقی می‌توان به دعاوی ملکی اشاره کرد که دارای پیچیدگی و حساسیت بسیار زیادی می‌باشد. برای آن که وکیلی بتواند در مسیر حل این دسته از پرونده های حقوقی گام بردارد باید دانش و اطلاعات دقیقی در این راه در اختیار داشته باشد.

وکیل ملکی فردی است که با توجه به تحصیلات خود و تجربه‌ای که در این زمینه به دست آورده است می‌تواند در دعاوی ملکی به موکلین خود کمک شایانی کند. به این نکته توجه داشته باشید وکلای متخصص در امور ملکی می‌توانند در ارائه مشاور حقوقی، حفاظت از منافع موکلین خود در زمینه‌های مربوط به مالکیت و املاک نقش مؤثری را ایفا کنند. وکیل ملکی باید دارای تحصیلات مربوط در حوزه حقوق باشد و بر تمامی قوانین مربوط به املاک تسلط کامل داشته باشد.

ویژگی‌های وکیل ملکی در کرج

بدون شک می‌دانیم که در جامعه‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم برای تمامی افراد حداقل یک بار دعاوی ملکی صورت رخ داده است، این دعاوی ممکن است به علل مختلفی ناشی از بستن قراردادهای ناقص املاک، اختلافات مربوط به مالکیت، رهن و اجاره، تخلیه و ورود به اماکن و…. صورت گیرد. وکلای حقوقی که در زمینه ملکی فعالیت دارند نقش بسیار اساسی و مؤثری را در خصوص رسیدگی به این دعاوی و مسائل پیچیده ملکی ایفا می‌کنند.

وکیل ملکی باید دارای تخصص بسیار بالا، تجربه کاری مفید و مهارت‌های لازمه برای حل و فصل این اختلافات باشند. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که شما در هنگام انتخاب وکیل ملکی در کرج باید به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دانش و تخصص
  •  تجربه وکیل
  •  تعهد و حس مسئولیت به پرونده
  •  مهارت در مذاکره

(اگر پرونده بانکی دارید پیشنهاد می کنیم سری به مقاله وکیل بانکی در کرج بزنید)

وکیل ملکی در کرج چه وظایفی بر عهده دارد؟

وظایفی که یک وکیل ملکی بر عهده دارد کامل واضح و مشهود می‌باشد. برخی از این وظایف عبارت‌اند از:

  1. مشاوره حقوقی

وکیل ملکی به راحتی می‌تواند در تمامی زمینه‌هایی که به ملکیت و املاک مرتبط هستند به موکلان خود مشاور حقوقی ارائه دهند. علاوه بر این موضوع وکیل ملکی می‌تواند با توجه به مقررات و قوانین حاکم بر خرید و فروش ملک، رهن ملک و اجاره و… قبل از هر دعوای حقوقی به موکلین خود راهنمایی لازمه را انجام دهند.

به صورت کلی مشاوره حقوقی در کرج توسط وکیل ملکی در کرج می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی شرایط قانونی قرارداد ملکی
  • شناسایی و حل مشکلات احتمالی
  • آگاهی از حقوق و تعهدات طرفین معامله

به این نکته توجه داشته باشید وکیل ملکی می‌تواند به موکلین خود در خصوص تهیه و تنظیم قراردادهای ملکی کمک شایانی کند. وی می‌تواند با توجه به نیازها و خواسته‌های موکلین و با توجه به منفعت آن‌ها بهترین و کامل ترین قراردادهای خرید و فروش ملک، اجاره و رهن را تنظیم کند. برخی از اصلی‌ترین قراردادهایی که وکیل ملکی می‌تواند آن‌ها را تهیه و تنظیم کند عبارت‌اند از:

وکیل ملکی در کرج چه وظایفی بر عهده دارد؟

  • قرارداد خرید و فروش ملک
  • قرارداد صلح ملک
  • قرارداد رهن و اجاره ملک
  • قرارداد مشارکت‌ در ساخت
  • قرارداد صلح و سازش
  1. دفاع در دادگاه

بدون شک می‌دانیم که وکیل موظف است تا در صورت بروز هر نوع مشکل، اختلاف و یا ایجاد دعاوی در زمینه‌های املاک و مالکیت به وکالت از موکل خود در دادگاه‌ها و جلسات حضور یافته و از حقوق موکل خود دفاع کند. برخی از شایع‌ترین دعاوی که شما نیازمند به وکیل ملکی پایه یک دادگستری در دادگاه هستید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دعاوی خلع ‌ید
  • تصرف عدوانی
  • مزاحمت
  • ممانعت از حق
  • الزام به تنظیم سند رسمی
  • ابطال سند
  • فک رهن

 

  1. حل اختلافات

از دیگر وظایفی که می‌توان برای وکیل ملکی در نظر داشت حل اختلاف مرتبط با مسائل ملکی و راهنمایی موکلین خود در این حوزه می‌باشد. وی باید بتواند قبل از شروع پرونده، در خارج از دادگاه مذاکرات و توافقات لازمه را در بین طرفین انجام دهد و به نتیجه مثبتی برسد.

  1. تحقیق و بررسی حقوقی

یکی از اصلی‌ترین وظایف وکیل ملکی می‌توان به تحقیق و بررسی حقوق موکل در مسائل ملکی اشاره کرد. وکیل باید بتواند به خوبی قوانین و مقررات را به خوبی بررسی کند و نتیجه‌ای مطمئن و مؤثر را ایجاد کند.

  1. حفاظت از منافع مشتری

اصلی‌ترین و البته مهم‌ترین وظیفه وکیل ملکی حفظ و حفاظت از منافع موکلین خود می‌باشد. وکیل ملکی در کرج به عنوان نماینده از موکل خود در مسائل ملکی بهترین تصمیمات حقوقی را باید ارائه دهد و در تمامی مراحل قانونی مرتبط با امور ملکی در اولویت خود حقوق و منافع موکل را در نظر داشته باشد.

انواع معاملات ملکی در کرج

معاملات ملکی با توجه به معیارهای متنوعی تقسیم بندی شده‌اند. به صورت کلی معاملات ملکی بر اساس دو معیار اصلی یعنی سند و نوع قرارداد به دسته بندی زیر تقسیم بندی شده‌اند:

انواع معاملات ملکی بر اساس نوع سند به شرح زیر هستند:

معاملات ملکی با سند رسمی

در این دسته از معامله‌ها سند مالکیت به صورت رسمی برای افراد صادر خواهد شد. این سند در حقیقت معتبرترین سند مالکیت در کشور ما به شمار می‌رود و در صورت بروز هر نوع اختلاف از نظر قانونی قابل استناد خواهد بود.

درخواست وکیل در مهرویلا کرج بیشتر بخوانید: درخواست وکیل در مهرویلا کرج + مشاوره رایگان

معاملات ملکی با سند عادی

در این دسته از معاملات سند رسمی انتقال در دفترخانه تنظیم نمی شود. در حقیقت این سند از نظر قانونی اعتبار بسیار پایین‌تری نسبت به سند رسمی داشته و در صورت بروز هر نوع مشکل ممکن است از نظر قانونی غیر قابل استناد باشد.

دعاوی ملکی حقوقی چیست

به صورت کلی دعاوی ملکی به دسته بندی متنوعی تقسیم بندی شده است که یکی از انواع دعاوی ملکی که با وکیل ملکی در کرج قابل حل خواهد بود دعاوی ملکی حقوقی می‌باشد. این دسته از دعاوی ملکی مربوط به اجرای مقررات قانونی در زمینه املاک و ملکیت می‌باشد و انواع متنوعی نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • الزام به فک رهن
  • الزام تنظیم سند رسمی برای املاک
  • الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی
  • الزام برای اخذ پایان کار ساختمان
  • درخواست مطالبه اجرت المثل و امثال آن

دعاوی ملکی حقوقی چیست

دعاوی ملکی کیفری چیست

دعاوی ملکی کیفری در حقیقت یکی از زیر مجموعه‌های اصلی از دعاوی کیفری به شمار می‌رود که مستقیماً مربوط به ارتکاب جرم در خصوص املاک و ملکیت می‌باشد. به عنوان مثال جرایمی اعم از جعل اسناد ملکی، تغییر کاربری اراضی بدون مجوز، کلاهبرداری در معاملات املاک و دیگر جرایم ملکی در این دسته از دعاوی ملکی قرار می‌گیرند. شما برای آن که بتوانید از این دعاوی گذر کنید نیازمند به یک وکیل ملکی باتجربه خواهید بود که بتواند مهارت خود را در دفاع از موکل خود نشان دهد.

دعاوی ملکی ثبتی

از دیگر انواع دعاوی ملکی می‌توان به دعاوی ملکی ثبتی اشاره کرد که عبارت‌اند از دعاوی قانونی و حقوقی در خصوص مسائل مرتبط با املاک و اسناد آن می‌باشد. در این دسته از دعاوی معمولاً افراد مواجه با اشکالات موجود در سند رسمی املاک و مسائل مرتبط با ثبت رو به رو می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث باطل شدن سند رسمی ملک شود مغایرت سند با قواعد و قوانین موجود در این حوزه می‌باشد. البته عوامل دیگری اعم از وجود تقلب در تنظیم سند، نقص در شرایط ضمن تنظیم سند و… نیز می‌تواند باعث باطل شدن سند رسمی شود. در این دعاوی طرفین ممکن است به دادگاه مراجعه کنند و ادعاهای عدم اعتبار و اعمال حقوقی خود را در دادگاه مطرح کنند.

هزینه‌ وکیل ملکی در کرج چقدر است؟

هزینه‌هایی که شما برای استخدام وکیل ملکی در کرج باید پرداخت کنید برای هر شخص متفاوت خواهد بود و به عوامل متنوعی بستگی خواهد داشت. برخی از اصلی‌ترین و مؤثرترین عوامل بر روی هزینه وکیل ملکی در کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع معامله ملکی

به این نکته توجه داشته باشید هزینه‌هایی که شما برای استخدام وکیل ملکی در کرج برای معاملات ملکی باید پرداخت کنید برای هر شخص متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه وکیل ملکی برای تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک بدون شک کمتر از هزینه استخدام وکیل ملکی برای دفاع از دعاوی ملکی خواهد بود.

سابقه و تجربه وکیل ملکی

در صورتی که وکیل مورد نظر شما سابقه و تجربه بسیار زیادی داشته باشد بدون شک حق‌الزحمه بیشتری را نیز برای کار خود در نظر می‌گیرد.

میزان پیچیدگی پرونده

در صورتی که پرونده ملکی که شما در دست دارید پرونده ملکی پیچیده‌ای باشد بدون شک برای وکیل ملکی خود باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

سخن آخر

در صورتی که شما به دنبال بهترین وکیل ملکی در کرج هستید که با تجربه و دانش بالای خود بتواند به خوبی از منافع و حقوق شما در معاملات ملکی و دعاوی‌های متنوع ملکی دفاع و محافظت کند، پیشنهاد ما انتخاب بهترین وکیل خانم در کرج از مجموعه نیکو وکیل خواهد بود. نیکو وکیل با داشتن وکلای خبره با دانش و تجربه کافی در زمینه‌های حقوق ملکی در انجام تمامی معاملات ملکی اعم از خرید و فروش، اجاره، مشارکت در ساخت و… همراه شما خواهند بود.

در صورت بروز هر نوع اختلاف در معاملات ملکی شما می‌توانید همین حالا با مجموعه نیکو وکیل از حقوق و منافع خود در دادگاه دفاع کنید و پرونده را به نفع خود به اتمام برسانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
تماس تلفنی
ارسال پیام در واتساپ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

وکیل ملکی در کرج (مشاوره) + تماس تلفنی

    شبکه های مجازی ما